D.P. Galenika klirit – primer neprofesionalizma

Ovaj post sam morao da napišem, koliko iz besa, toliko i kao upozorenje onima koji posećuju moj blog.

Na fotografijama mog akvarijuma i novog poklopca, možete da vidite kliritne (akrilne) nosače poklopca. To su dva nosača jednostavne konstrukcije, koji su prohromskim zavrtnjima vezani za poklopac, a svojim donjim delom, poprečnog preseka ćiriličnog slova “P” (П) leže na staklu akvarijuma. Dakle, u pitanju je jedna ploča debljine 10mm, sa četiri otvora, zalepljena za taj donji deo koji je napravljen iz nekoliko međusobno zalepljenih manjih komada, koji formiraju deo na naleganje na staklo. Veoma jednostavno.

Ovde počinje neverovatna priča o tim nosačima. Pre više4 od mesec dana, tačnije 29. aprila 2008. godine sam otišao u Galenika-Klirit malopradju, u Zemunu, na Senjskom trgu da naručim ovakva dva nosača. Uzeli su nacrt (veoma detaljan nacrt, urađen kao klasičan tehnički crtež, plus izometrijski crtež i dodatnim fotografijama starih nosača) i sutradan mi telefonom javili cenu od 4000 dinara. Naravno da sam rekao da je ta cena previsoka, jer se za te pare gotovo može kupiti kvadratni metar klirita debljine 10mm. Nakon moje intervencije javili su mi novu cenu od 1950 dinara. Šta to znači kada vam neko spusti cenu više nego duplo – jedino APP (ako prođe, prođe). Pošto nije prošlo, morali su da daju neku razumniju cifru. Ja ponovo odlazim u Galeniku, jer njima mora da se plati unapred. To je drugi neprofesionalni čin sa njihove strane. Dobio sam potvrdu za avansnu uplatu (avans od 100%) i rečeno mi je da će proizvod biti gotov za 4-5 dana. naravno, to je bilo oko 10 dana. Odlazio sam 3 puta do Galenike, ali kako oni kažu, imaju samo jedno vozilo za dostavu za celu fabriku i vozač nije došao, pa nema mojih nosača iako su mi rekli da dođem i uzmem ih. Ja odlazim u Zemun, valjda vać peti put da preuzmem nosače. Pogledao sam ih i vidim da gornja, vertikalna ploča i donji deo nisu u osi simetrije, ali pošto sam računao ne male nepravilnosti i ostavio veći zazor nosim ih da ih postavim. Naravno, jedva čekam da to uradim, jer mi je tada poklopac bio veoma nisko (na starim nosačima napravljenim za fluo lampe). Nakon postavljanja vidim da je nepravilnost toliko velika da nikako ne mogu da postavim poklopac na akvarijum. Ponovo idem u Galeniku i reklamiram proizvod. Uzimaju ga, ali mi ne daju novu potvrdu da su uzeli proizvod. Tu reviziju sam čekao preko dve nedelje i juče me zovu da su nosači urađeni i da dođem po njih.

E, tu nije kraj. Danas sam bio u Galenici, po ko zna koji put. Uzimam nosače i logično, posle svega ih detaljno pregledam. Lepo izgledaju, ali mi je bilo čudno što su spojevi toliko razmaknuti, otprilike 0,5 – 1 mm. Kada sam ih dodirnuo i malo gurnuo u svim pravcima, vidim da se ljuljaju i pomeraju kao da su zalepljeni žvakom. Da sam nastavio sa tim, ne tako jakim pomeranjem, odlepio bih sve delove.

I tako ja, opet, reklamiram taj proizvod. I oni mi, opet, kažu – zvaće nas naš tehnolog, neki šef proizvodnje, radionice, čega li već. Pa šta da mi kaže? Ja sam već na gorivo potrošio više nego što sam platio te kliritne nosače. I tako, čekam ja sutrašnji dan da čujem šta se dešava i razmišljma kako da im uzmem pare nazad i odem kod nekog privatnika da mi to završi. A hteo sam kod proizvođača da to uradi, računam oni imaju mašine, lepkove…

Sramota je da jedno preduzeće, koje je “jedina fabrika livenog akrilnog stakla na Balkanu, kao i srednjoj i ističnoj Evropi”, tako (ne)posluje. Moj savet svima je da ih izbegavaju u širokom luku. Jedino da kod njih kupite gotovu tablu, pa sami da radite sve ostalo, ali neki rad kod njih nikako… ne mogu da zamislim šta bi uradili sa nekim iole komplikovanijim proizvodom, kad nisu u stanju da naprave ovako jednostavan deo.

~ od pecareef na jun 4, 2008.

4 reagovanja to “D.P. Galenika klirit – primer neprofesionalizma”

  1. Postovani, upravo sam se spremao da kontaktiram Galeniku jer sam hteo da uradim policu za diskove od klirita, medjutim procitavsi vase iskustvo radije ne bih(pogotovo sto ja nemam strpljenja u takvim slucajevima). Da li ste mozda uspeli da pronadjete nekoga
    ko se bavi izradom stvari od klirita , a koga biste mogli da mi preporucite?
    Srdacan Pozdrav
    Milos Bjegovic

  2. Ja vec duze vremena radim sa Galenikom razne stvari od klirita. U pocetku sam njima prepustao sve, ali nakon slicnih negativnih iskustava poceo sam samo da kupujem klirit ploce i da sve ostalo radim sam ili da se snalazim. Izgleda da nema druge pre privatizacije…

  3. Kažete kupiti gotovu ploču kod njih.Hm,pa to je i najgora varijanta.Predprošle godine sam kod njih kupio tablu providnog klirita i po dolasku u firmu u Malom Mokrom Lugu,kada sam počeo da režem tablu ustanovim da je početak table 1mm,a kraj table debljine 2mm.Šta dalje reći.Nemam nikakav dalji komentar.Sve što bih dalje komentarisao bilo bi opasno ružno,zato bolje da ostane samo na informaciji.

  4. Imate klirit na Novom Beogradu, blok 45, uvozni klirit, Italijanski liveni i Nemacki ekstrudirani, ljubazni su i profesionalni
    prodavnica “MIVA” Jurija Gagarina 237 tel 011/2160-725

Ostavite odgovor

 
Prati

Dobijte svaki novi članak dostavljen u vaše poštansko sanduče.

